niedziela, 23 września 2018

Rother Valley Country Park - Poolsbrook Country Park - Chesterfield -Trans Pennine Trial północnowschodnie Derbyshire

Niech to będzie trasa na zakończenie tegorocznego sezonu rowerowego i lata. Kończy się czas sprzyjający rekreacyjnym wypadom rowerowym, a jesień pozostawia miejsce odważnym, którym nie straszne jesienne zawirowania pogodowe. Tym razem mamy propozycję trasy rowerowej na pograniczu Yorkshire i Derbyshire. Spodobała nam się najbardziej z wszystkich dotychczasowych. Czym nas zachwyciła? Na wysoką ocenę złożyło się kilka elementów:

bliskość i dostępność - położona w sąsiedztwie, zaledwie 30 min drogi samochodem od domu, Rother Valley Country Park położony jest na obrzeżach Sheffield. Natomiast Poolsbrook Country Park w pobliżu Chesterfield.

stopień trudność i oznakowanie: trasa rekreacyjna, przystosowana jest dla rodzin, więc nie ma na niej ekstremalnych etapów, zwłasza na odcinku pomiędzy parkami i wzdłuż kanału spotkaliśmy wiele osób z najmłodszymi pociechami. Do tego stanowi część krajowej sieci tras rowerowych  - National Cycling Network i fragment Trans Pennine Trail. Jest więc doskonale oznakowana, zgubić się nie da, wystarczy dobrze rozejrzeć się za znaczkami.

różnorodność krajobrazu: czeka nas droga traktem po byłej kolei, lesie, w otoczeniu jezior (dwa parki krajobrazowe), przejazd spokojnymi miejskimi uliczkami, położonymi na wzgórzach skąd mamy ładną panoramę na dolinę oraz typową trasą wzdłuż kanału, tataraku i sitowia.

Poniżej w poście przedstawiam opis trasy krok po  kroku i dorzucam garść przydatnych informacji o całej trasie. Miłego czytania!

Parking: 5 funtów cały dzień na terenie Rother Valley Coutry Park Mansfield Road, Wales Bar, Sheffield. S26 5PQ
Dystans: 40 km
Czas: 3h

wersja anglojęzyczna trasy wraz z mapą wersja pdf do zobaczenia =>tutaj<=

1. Rother Valley Country Park - na jego terenie możemy spróbować swoich sił w różnych sportach wodnych, a także odkrywać go na rowerze korzystając z 5 różnych ścieżek znajdujących się na jego terenie. Dla zaawansowanych wielbicieli dwóch kółek przygotowano specjalną trasę górską. My opuszczamy park i podążamy ścieżką rowerową nr 67 na południe. Jest to fragment Trans Pennine Trail

2. Wkrótce docieramy do starej stacji kolejowej Killamarsh, która przypomina, iż spokojna w tej chwili trasa niegdyś była ruchliwą trasą kolejową Great Central Railway. Dalej po lewej stronie znajduje się Westthorpe Hills - tereny na przemian zalesione i porośnięte łąkami, które są typowymi dla tych okolicy przejętymi przez naturę obszarami dawnych terenów kopalnianych.

3. Podążamy dalej dobrze utwardzoną i szeroką trasą, aż do rozwidlenia ścieżki, gdzie skręcając w prawo możemy dojechać wzdłuż kanału do Chesterfield. My kontynuujemy jednak dalej prosto, jesteśmy w miejscowości Staveley, skręcamy w lewo do Poolsbrook Country Parku i tam zatrzymujemy się na krótką przerwę.

4. Wracamy na ścieżkę i jedziemy w lewo dalej drogą nr 67 aż do momentu, gdy znaki każą nam opuścić ścieżkę i kierować się na Chesterfield. Kontynuujemy asfaltową drogą pod górkę przejeżdżając przez ciche osiedle mieszkalne. Tam zwracamy uwagę na kierunkowskazy znajdujące się na latarniach do momentu gdy skręcamy za budynkami w lewo w wąską dróżkę.

5. Docieramy do West Wood, tu czekają na nas wyrzeźbieni w drewnie strażnicy lasu, a ścieżka dość ostro prowadzi w dół do koryta strumienia. Przejeżdżamy mostem i skręcamy w lewo i kontynuujemy aż do zabudowań przemysłowych, a potem mieszkalnych.

6. Jesteśmy w Chesterfield. Tu trasa prowadzi oznakowaną trasą rowerową bocznymi uliczkami. Następnie powinniśmy przejechać przez pole golfowe Tamton, lecz nie odnajdujemy drogowskazu i drogą Paxton Rd zjeżdżamy w dół do drogi głównej Birmingham Rd. Skręcamy w lewo i jedziemy częścią drogi przeznaczoną dla rowerzystów. Tam za pierwszym zakrętem, musimy przejechać na drugą stronę jezdni i jesteśmy z powrotem na szlaku nr 67.

7. Rozpoczyna się tu trasa przy kanale zwana Cuckoo Way, początkowo jesteśmy bardzo wysoko ale szybko zjeżdżamy w dół i dalej podążamy przy samym brzegu kanału. Po chwili docieramy Tamton Lock Visitor Centre. Jedziemy dalej, po drodze mijamy kawiarnie, kontynuujemy mijając kilka śluz na kanale, aż do momentu gdy kanał się kończy a ścieżka dołącza do głównej trasy pomiędzy dwoma country parkami.

8. Wracamy do Rother Valley i robimy rundę honorową wokół tutejszego jeziora.

Rother Valley Country Park

Poolsbrook Country Park- czas na przerwe

Leśnie posągi w West Wood
Cuckoo Way - ścieżka wzdłuż kanału

Oczywiście przejazd dla rowerzystów obok mostu a nie pod nim!