niedziela, 24 kwietnia 2016

BUONGIORNO VENEZIA !!! nasze subiektywne informacje praktyczne dt. Wenecji

W końcu i padło na nas. Spontaniczny zakup biletów -jak zwykle- parę miesięcy temu. Czas szybko mija, i te parę miesięcy szybko zleciało, nadszedł dzień wylotu. Przewodnik kupiony, raz przeczytany, ale raczej konkretów nie zaplanowaliśmy. Przy okazji, wspominając znajomym o naszym wyjeździe zaczęliśmy odnosić wrażenie, że wszyscy tam już byli, przynajmniej większość. Dołączamy do tego zacnego grona;) Wrzucam tu parę informacji dotyczących cen i transportu, które nas dotyczyły. Z własnego doświadczenia wiem, że na "necie" jest dużo sprzecznych informacji.

A tym co się wybierają może się przyda poniższy post.

Nocleg:
MESTRE- jest to miejscowość znajdująca się na lądzie,połączona z Wenecją mosty. Mamy tu dworzec kolejowy i bezpośrednie połączenie autobusowe z Wenecją. Polecamy okolice przystanku autobusowego Incr. via Gozzi, na ulicy Corso del Popolo, gdzie jest hotel Delfino, w którego recepcji możemy kupić bilety. My szukając noclegu skorzystaliśmy z wyszukiwarki Airbnb.

Lotnisko: Do Wenecji dotrzemy z dwóch pobliskich lotnisk.
1. MARCO POLO, zlokalizowany na nabrzerzu. Wybierając je mamy łatwe połączenie z Wenecją, pociąg, autobus, albo bezpośrednio linia VAPORRETO- "autobusu wodnego"
2. TREVISO - tak jak my wybraliśmy  tanie, małe lotnisko, można by powiedzieć "bazę Ryanair'a" (większość lotów na te lotnisko odbywa się właśnie dzięki temu przewoznizniki). No ale jak to z taniością bywa są minusy- jest dalej. Żeby przetransportować się do Wenecji jest parę opcji:
- busem nr 6 do centrum miasta Treviso, a stamtąd pociągiem albo do Mestre albo centrum Wenecji Stacja Santa Lucia
- autokarem sieci Barzi Service - bilety kupimy na lotnisku na informacji lub w budce zlokalizowanej w głównym holu za 12- jedna strona lub 22 euro dwie strony (ważny przez 10 dni) jedziemy nim do stacji kolejowej w Mestre lub na Trochetto- Parking w Wenecji- a stamtąd za 1,5 euro kolejką "people mover"dojedziemy do centrum Wenecji - Piazzale Roma
- autokar ATVO kursuje między Treviso a Piazzale Roma , na pokładzie samolotu Ryanair kupicie "dwustronny" za 18 euro w budce na lotnisku na hali głównej za 22 Euro.

Transport:
1. Mestre- Wenecja - Piazzale Roma autobus linia nr 4L- kursuje co 5 minut, podróż trwa 10 minut, cena biletu autobusowego to 1,5 euro i ważny jest przez 75 min
2. Vaporetto - autobus wodne - skorzystaliśmy z dwóch opcji- bilet jednorazowy za 7,5 euro  na czas 75 min albo na 24 godziny za 20 euro
3. "z buta" - za darmo ;)
4. Gondole 80 euro lub 100 euro wieczorem za jakieś 45 min pływania
5. Tragetto - duża gondola przewożąca między brzegami Grand Canal  - 2 euro-> turyści, 0,70 euro -> Wenecjanie ( cóż za włoska sprawiedliwość!!!)

Toalety:
Przygotujcie worek pieniędzy. Będę paskudna i o tym słów parę tu pozostawię. Żeby przeżyć w Wenecji - powiedzmy sobie to szczerze - trzeba mieć pęcherz ze stali albo być milionerem. Każda wizyta będzie nas kosztować 1,5 euro!!! W Wenecji jest parę punktów z toaletami publicznymi zazwyczaj są poklejone na chodnikach znaczki z napisem WC i kierunkiem tego jakże potrzebnego szlaku. Jak trafimy do jednej z nich to możemy się zaopatrzyć w mapkę z oznaczonymi punktami WC!!! Przybytki otwarte są do 19.30, potem my robiliśmy uderzenie do knajpek, gdzie oczywiście naliczali nam taką samą opłatę.

uwaga! ceny aktualne na kwiecień 2016

Pływający przystanek Vaporetto
Vaporetto
Stacja Tragetto

Na gondoli- tragetto

Tragetto

Znaczki na drodze
Trochetto- parking samochodowy i przystanek Barzi busów kursujących między Wenecją- Treviso Airport